Saturday 3 December 2011

Nillinnallin

Mua toisaalta turhauttaa toisinaan olla näin yksinäinen, mutta kun se on yksi sadasta ihmisestä, jota jaksan kuunnella varttia pidempään löytämättä siitä ja sen maailmankatsomuksesta jotain niin kammottavia pöyristyttävyyksiä, että takia haluan kyseisestä ihmisestä vaan eroon mahdollisimman nopeesti. Ja kun niistä mua ärsyttävistä piirteistä ja nimenomaan maailmankatsomuksista voisi kirjoittaa kokonaisen kirjan.

Tiedostan toki, että "vika" on minussa, mutta enpä minä sen enempää rationaalinen eläin ole kuin kukaan muukaan ihminen. Typerien ihmisten seura joka tapauksessa turhauttaa mua enemmän, kuin yksinäisyys, eli kai tämä on vähemmän paska vaihtis. Kyllä mä tottakai sen verran paljon olen näyttelemistä ja esiintymistä harrastanut, että osaan esittää ylisosiaalista seurapiirihirmua, olla hurmaava ja päästä ihmisten suosioon, jos jostain syystä koen tarpeelliseksi, eli siis syy mun turhautumiseen ei ole se, etteikö mulla näitä taitoja olisi hallussa. Asian ydin on siinä, että näiden muiden ihmisten seura ahdistaa ja ärsyttää mua ihan vaan niiden yleisen keskinkertaisuuden ja ennalta-arvattavuuden vuoksi.

Ja mä en edes ole mikään huippuälykkö, vaan maailma on pullollaan mua älykkäämpiä, viisaampia ja lukeneempia ihmisiä. Siksi en halua kuulostaa liian ylimieliseltä, tai siltä, että luulisin itsestäni liikoja. Silti mua masentaa keskustella jonkun kanssa, jolla ei tunnu olevan harmaintakaan aavistusta esimerkiksi lajimme kehityksestä, tai edes meitä kaikkia koskevasta poliittisesta järjestelmästä. Ne aiheet on "tylsiä". Jälleen, vika on luultavasti minussa ja niinhän se onkin, koska minä olen se, joka ei sopeudu ympäristöönsä.

Mutta varaan vapauden osottaa syyttävällä sormella välillä muitakin ihmisiä, kun vaan ja ainoastaan itseäni: mikseivät ihmiset lue, ota selvää, tutki, ajattele ja ole kiinnostuneita? Miksi aina pitää saada osakseen vähintäänkin huvittuneita katseita, jos selostaa jotain, mitä tahansa, vähänkin monimutkaisempaa asiaa kuin uusimman Seiskan julkkisjuorut? "Lol lueks jotain tiede kirjoja vai?"

Painu vittuun, tyhmä pässinpää ja/tai huora.

PITKÄSTYTTÄVÄVÄ on se sana, jota hain. Ihmiset on vitun pitkästyttäviä.

No comments:

Post a Comment